Activiteiten in de omgeving van Bousseraucourt. Wandelen, Elektrisch fietsen of motor rijden in de Haute Saone, chambre d'hotes met zwembad.

Activiteiten

Chambre d’hôtes : het terrein bij chambre d’hôtes heeft een oppervlakte van drie hectare. Er zijn mooie plekjes en prachtige uitzichten. Er is een zwembad (afmeting 4 bij 10 meter) en hangmatten en ligstoelen. In de wei staat een schattig tuinhuisje waar u in alle stilte kunt lezen, schilderen of genieten van het uitzicht.

Overzicht activiteiten: in de gezamenlijke ruimte voor de gasten ligt een uitgebreid assortiment aan folders, wandel- en fietskaarten, detailkaarten en informatie met betrekking tot activiteiten in de omgeving.

Wandelen en fietsen: de streek rondom Bousseraucourt wordt gekenmerkt door een rijke flora en fauna. Het gebied  is zeer de moeite waard om te wandelen en te fietsen. Sinds 2015 zijn wij gecertificeerd met het label Vélo Bienvenue. Dit gaat binnenkort over in het label France Velo Tourisme met de naam L'Échappée bleue, een nationale fietsroute, ook bekend als Moselle-Saône op de fiets, die zich uitstrekt van Apach aan de Luxemburgse grens tot Lyon. Deze fietsroute, die van noord naar zuid door Frankrijk loopt, is de essentiële schakel tussen Noord-Europa en de Middellandse Zee. De route slingert rustig langs de Moezel alvorens verder te gaan langs het kanaal van de Vogezen en de Saône naar de stad Gones te begeleiden.

Elektrische fietsen: het gebied rondom Bousseracuourt, maar ook het departement Haute Saône , leent zich uitstekend om tochten te maken met de elektrische fiets.

Vissen: prachtige rivieren en beekjes waar u kunt vissen. Deze sport wordt in dit gebied veelvuldig beoefend. U vindt bij ons informatie over tarieven van dagkaarten en verkooppunten van visattributen.

Paardrijden: in de buurt van L'espace zijn twee maneges waar het mogelijk is om paard te rijden.

Water en zijn heilzame werking: thermale baden en kuuroorden kunt u vinden onder andere in Vittel, Luxeuil les Bains, Bourbonne les Bain, Bains les Bains en Plombiers les Bains.

Kapel van Ronchamp: niet ver van Bousseraucourt ligt Ronchamp met de beroemde kerk, ontworpen door architect Le Corbusier.

Passavant la Rochère: hier staat de oudste in werking zijnde glasblazerij van Frankrijk. Wordt veelvuldig bezocht door onze gasten.

Steden in de omgeving: de moeite waard is een bezoek aan Vesoul (hoofdstad van de Haute Saône), Dijon, Langres en Besançon.

Markten: in deze regio zijn er gezellige weekmarkten, vide greniers en brocantes. Een overzicht hiervan is bij ons te vinden.